شهردار تهران گفت : با روحیه دفاع مقدس کار ساخت مجتمع درمانی و تحقیقاتی رویان در موقوفه آرش را شروع می‌کنیم و امیدواریم 3 سال دیگر در تاریخ 11 ذیقعده این پروژه تحویل ملت ما شود.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در مراسم کلنگ‌زنی احداث مجتمع درمانی، تحقیقاتی و آموزشی رویان در موقوفه آرش تهران اظهارداشت : اینجا یک ساختمان احداث نمی‌شود و ساخت یک ساختمان 140 هزار متری کاری نیست که کسی به آن ببالد. غرض من از این صحبت نگاهی از یک منظر دیگر به این موضوع است.
 
وی با بیان اینکه اگر روند راهبرد جامعه در دو دهه اخیر توسط رهبر معظم انقلاب را در نظر بگیریم ما را به سمت تمدن‌سازی برای انقلاب اسلامی سوق می‌دهد، گفت: متاسفانه متوجه این موضوع نیستیم یا اینکه برخی تحت تاثیر دشمنان قسم خورده که نمی‌خواهند، افتخار بزرگ تمدن‌سازی را به مسلمانان بدهند خواسته و ناخواسته در پازل آنها بازی می‌کنند.
 
قالیباف با اشاره به اینکه ما برای تمدن‌سازی نیازمند علم، فرهنگ و اقتصاد هستیم همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز بر این امر تاکید دارند، گفت: ویژگی پروژه این مرکز یک نمونه از همه این ویژگی‌هایی است که تمدن‌سازی را در آن می‌بینید.
 
شهردار تهران با اشاره به اینکه بنا داریم که کشور مولد علم و معرفت باشیم و این پروژه پیشتاز آن است، تصریح کرد: باید به سمت تولید منزلت برویم، این پروژه سرمایه‌های بزرگی برای ما به ارمغان آورده است.
 
وی با بیان اینکه باید برای تمدن‌سازی به سمت قدرت برویم و در این پروژه قدرت عظیمی نهفته است، گفت: این پژوهشگاه می‌تواند رابطه معناداری میان منزلت، علم، قدرت و ثروت برقرار کند و در این سال که به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است، می‌تواند یکی از اقدامات جدی باشد که در رفتار تمدن‌سازی و توجه به رهنمودهای رهبری رفتار شعارگونه نکنیم.
 
قالیباف با اشاره به اینکه نکته‌ای که مهم است در نوع و روش ساخت این مرکز است، تصریح کرد: در نشست با مسئولان پژوهشگاه رویان گفتم اجازه دهید بخش مربوط به فنی و ساخت و ساز پروژه به نسل ما واگذار شود که نشان دهیم این پروژه مصداقی از اقتصاد مقاومتی است.
 
شهردار تهران با بیان اینکه می‌خواهیم این پروژه را طوری بسازیم که بدانید زمانی که مشکل مالی داریم می‌توانیم این پروژه‌ها را بسازیم و مُر قانون را نیز اجرا کنیم، خاطرنشان کرد: این پروژه با همکاری سازمان اوقاف، ظرفیت مردم و ظرفیت‌های شهرداری ساخته می‌شود نه اینکه پول شهرداری را اینجا بیاورم بلکه با استفاده از ظرفیت‌هایی که در اقتصاد مقاومتی نهفته است،آن را خواهیم ساخت چرا که اقتصاد مقاومتی باور قلبی است که باید از اتاق کار تک تک ما شروع شود.
 
وی در پایان گفت: انجام این پروژه‌ها چوب خوردن، حرف خوردن و مخالفت‌های مفصل دارد. کسانی که با اساس تمدن‌سازی و فرهنگ اسلامی مخالفند، کسانی که پیر استعمارند و همواره در این کشور استبداد و ظلم کردند می‌خواهند این فرصت را به مردم ندهند اما ما محکم هستیم و هرگز از یک کار انقلابی و جهادی دست بر نمی‌داریم. ما با روحیه دفاع مقدس کار را شروع می‌کنیم و امیدواریم 3 سال دیگر در تاریخ 11 ذیقعده این پروژه تحویل ملت ما شود.
/2759/